luni, 10 octombrie 2011

Prima lună de şcoală, pierdută

de Alexandru Calmâcu


Un profesor cu normă întreagă a avut de corectat, în medie, peste 300 de teste în trei zile. Timp de o lună, de când a început şcoala, nu s-a predat nimic. Cadrele didactice consideră că întreaga acţiune, concertată la nivel de minister, a fost o pierdere de timp şi muncă voluntară.

„Am elaborat singură testele pentru nivelul liceal, am muncit zi lumină şi nu numai, totul contra cronometru, nu am avut timp pentru nimic altceva, am terminat şi corectatul (peste 300 de teste) şi statistica, deoarece aveam termen. Dacă mai urmează şi plan de intervenţie personalizat, mă las de meserie!”, ne-a declarat Ana Roşu, profesor de matematică la un liceu din sectorul 5 al Capitalei. Cu toate că această activitate suplimentară rămâne neplătită, directorii de şcoli i-au liniştit pe profesori: „Directoarea şcolii a zis că în fişa fiecărui profesor se va consemna acest lucru. Şi că în calificativ se va vedea, mai bine zis când se va întocmi fişa pentru calificativ, se va găsi de unde să se scadă punctajul necesar pentru a nu mai avea FB”, ne-a precizat Violeta Mareş, profesor de engleză la un liceu din Alexandria.
În opinia cadrelor didactice, „testele nu au nici o relevanţă, deoarece evaluarea s-a făcut fără nici o supraveghere adecvată. Am fost tansformaţi în funcţionari, iar orele de predare pierdute nu pot fi recuperate în afara orarului, aşa cum a sugerat ministerul”, ne-a declarat Gheorghe Rădulescu, profesor de română la Liceul „George Enescu” din Bucureşti. Nemulţumirea profesorilor este din nou la cote maxime.  „Oare, la nivel de sindicate, nu ar trebui iniţiată o campanie de «normare» a muncii de profesor?!! «Norma didactică» nu mai are nici limite, nici conţinut. Înainte, ora de predare se ponta cu 1,5 ore. Sunt mai «profesor» dacă, în loc să-mi pregătesc lecţia pentru mâine, întocmesc liste, tabele şi portofolii delicioase de băgat sub nasul controalelor?”.

SURSA : PUTEREA.RO

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu