Atât Traian Băsescu,
cât și aliații lui din PDL, continuă un discurs care face rău educației - acela
că trebuie să îi abandonăm total pe cei care nu trec un examen! Ei au făcut
asta, dar noi nu o vom face niciodată!
Una dintre promisiunile pe
care am făcut-o atunci când am preluat guvernarea a fost aceea de a face din
acest domeniu o prioritate. Aceasta înseamnă creșterea treptată a finanțării și
așa s-a ajuns la reîntregirea salariilor tăiate, la creșterea salariilor pentru
profesorii debutanți, la achiziționarea de microbuze școlare, la majorarea burselor
pentru olimpici sau la investiții în lucrări de modernizare a școlilor. În
același timp, scoaterea educației din zona gri în care a fost aruncată de
guvernarea PDL a presupus și măsuri de reparare a unor greșeli majore făcute în
trecut, greșeli care își au sursa în Legea educației naționale. Așa s-a ajuns
la elaborarea și adoptarea OUG nr. 49/2014, un act normativ rezultat al
dialogului social, care vine să corecteze o lege adoptată pe genunchi, în
spatele ușilor închise, fără legătură cu realitatea din sistemul educațional și
din societatea românească.
Această ordonanță este
expresia unei viziuni despre educație bazată pe principiile echității,
solidarității și responsabilității. Este vorba despre o abordare total diferită
față de cea a regimului Băsescu, care a promovat constant ideea că cei slabi,
ce săraci, cei aflați în dificultate, cei care nu trec un examen nu merită
nicio șansă în viață. Conform acestei viziuni a popularilor din România, cei
mai slabi trebuie marginalizați, eventual eliminați din societate. Traian
Băsescu și acoliții săi sunt cei care au tăiat salariile profesorilor, au
închis multe școli, i-au trimis pe dascăli să muncească în afara țării și au
decredibilizat un întreg sector. Tot ei sunt acum cei care, cu ipocrizie,
contestă măsurile reparatorii pe care profesorii, elevii, studenții și părinții
și le doresc.
OUG nr. 49/2014 aduce
foarte multe lucruri bune pentru profesori și pentru beneficiarii sistemului de
învățământ. Ea oferă un sprijin elevilor care nu trec examenul de Bacalaureat,
vizând astfel atingerea de către România a obiectivelor Strategiei Europa 2020,
oferă recunoaștere cadrelor didactice cu o vechime în învățământ de peste 25 de
ani, cu gradul didactic I, susține învățământul profesional, țintește reducerea
abandonului școlar și întărește autonomia universitară. Actul normativ propune
o abordare sistemică de modernizare și dezvoltare graduală a sistemului de
educație.
Dan ȘOVA
Purtător de cuvânt PSD
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu