Comunicat-manifest al comunităţii româneşti din
Covasna
Comunitatea
românească din Covasna a asistat cu emoţie, empatie şi totală solidaritate la
gestul elevei minore M Sabina-Elena de a purta în şcoala pe care o frecventează
simbolul identitar al României, o bentiţă tricoloră, cu onoarea mândria şi
demnitatea unui copil pur, încrezător în simţirea şi bucuria de a fi român şi
pe data de 15 Martie 2013.
Gestul
Sabinei a fost catalogat de către profesorii şi elevii maghiari, dar şi de
presa scrisă maghiară, drept unul provocator, neadecvat, nefiresc şi instigator
la adresa etnicilor maghiari, un gest făptuitor care e vecin cu legea şi prin
urmare trebuie mai întâi stigmatizat şi apoi pedepsit, prin agresarea şi culpabilizarea
elevei curajoase „vinovată” de purtarea simbolului statal românesc înscris în
Constituţia României, a libertăţii de exprimare a conştiinţei şi gândirii, sau
pentru curajul de a gândi româneşte,întrucât gestul s-a dovedit unul în afara
unei ordini a suprematismului etnic maghiar instituit în ultimii 20 de ani, cu
preponderenţă, în judeţele Covasna şi Harghita.
Este
încercarea de a crea presiune, coerciţie şi sfidare la adresa unei ordini care
nu suportă alteritatea, ca să nu vorbim despre recunoaşterea demnităţii
însemnelor naţionale. Înţelegem acum mai bine de ce tricolorul este un act de
“teribilism” şi ,,copilăresc”, pentru Inspectoratul şcolar Judeţean Covasna şi
mulţi profesori maghiari, deveniţi politicieni abili şi propagandistici în
politizarea procesului de învăţământ, conform doctrinei de partid, a spiritului
de autonomie, separare etnică şi construire a unei noi realităţi într-un spaţiu
dat, prin cultivarea urii interetnice, intoleranţei, maghiarizării, umilirii şi
subjugării românilor.
Nimeni nu se
aştepta ca un simbol atât de teribil pentru maghiari, însemnele României, să
aibă valoare comunitară, să reafirme identitatea unei comunităţi româneşti
minoritară şi abandonată de autorităţile statului. Nimeni nu se mai aştepta să
se mai ,,producă” în spaţiul locuit, decât cel mult vreun gest de formă şi
nicidecum vreunul de fond. Pentru că român şi românism au devenit sinonime cu
stigma. Stigma este etichetarea prin care se încearcă paralizarea acţiunilor
individuale sau colective româneşti. Este expresia unui atribut indezirabil.
Problema este cine hotărăşte ce e dezirabil şi ce nu, într-o comunitate
românească minoritară?
Eleva minoră
Sabina-Elena a îndrăznit să sfideze ignoranţa agresivă numită naţionalism
şovin, iredentist şi xenofob, prin purtarea unei bentiţe tricolore, fără nici o
formă zgomotoasă, ostentativă sau provocatoare, în linişte şi în demnitatea de
a fi român, dar jignită şi lezată în sentimentul ei naţional, în dorinţa
inconştientă de a reuşi să rupă coerciţia stigmei atunci când te manifeşti ca
român, mai ales în judeţele Covasna şi Harghita. Este deja de notorietate
manifestarea colegilor ei maghiari, care pe data de 29 Noiembrie 2012, cu
ocazia sărbătoririi zilei de 1 Decembrie, premeditat îmbrăcaţi în negru,
purtând panglici de doliu sau tricouri inscripţionate cu harta Ungariei Mari,
au huiduit, fluierat, au făcut gesturi obscene şi arborat steagul Ungariei şi
pe cel negru, deoarece pentru politicienii maghiari şi propaganda lor,
inoculată doctrinar educaţional şi elevilor maghiari, ziua Naţională a
României, 1 Decembrie, este declarată o zi de doliu. Este posibil ca într-o
şcoală din România să faci cerere pentru a ţi se permite să intonezi Imnul
Naţional de 1 Decembrie ?
Este
posibilă o asemenea manifestare şi discriminarea românilor minoritari, deoarece
puterea politică, administrativă şi educaţională în zonă este deţinută aproape
exclusiv pe criterii entice, iar votul etnic este invocat decisiv şi hotărâtor.
Unde politica dă greş, biserica istorică maghiară intervine, oferă logistica şi
continuă propaganda şovină antiromânească. Când nu reuşeşte votul etnic, sau
biserica istorică maghiară, se aplică stigma ce automat determină etichetarea
gestului şi a individului, ce duce la ostracizare din propria comunitate prin
discreditare. Această discreditare am conştientizat-o cu toţii în spaţiul
virtual la adresa elevei minore Sabina Elena şi fiind insuficientă s-a ajuns şi
la ameninţarea ei cu moartea.
Controlul şi
impunerea în spaţiul real, la fel ca în cel virtual se fac cu persuasiune,
machiavelism, învrăjbire a românilor, aroganţă şi superioritate, prin
stigmatizarea conceptului naţional şi anularea unei voinţe naţionale.
George
Orwell are o frază celebră: ,,Cine controlează prezentul, controlează trecutul
şi cine controlează trecutul controlează viitorul,,. Realitatea zonei este
construită atent şi meticulos în trepte, de la numele străzilor altă dată
româneşti, la steag secuiesc, imn şi autocolante (cu inscripţia ,,SIC,, în
harta aşa zisului ţinut secuiesc) lipite pe autoturisme, la statuile şi
monumentele unor iluştri necunoscuţi puse obsesiv prin toate oraşele cu
majoritate maghiară, pentru construirea unei realităţi maghiare aparent logică
şi la înălţimea pretenţiilor autonomiste clamate, până la excesul de
comemorări, festivaluri şi defilări maghiare în costume de husari călare, cu
drapele în toate simbolisticile maghiare, sub numele oricărui pretext, totul
este foarte programatic şi se desfăşoară cu un singur scop: pentru a şterge o
istorie şi a o înlocui cu alta, prin cultivarea subliminală a construcţiei unei
realităţi administrative sub forma unui aşa-zis ţinut secuiesc, pe care până şi
echipa de hochei din municipiul Miercurea-Ciuc, judeţul Harghita a ajuns sa-l
promoveze pe tricouri, ca parte a acţiunilor provocatoare la adresa României şi
la internaţionalizare a autonomiei.
În acest
sens a fost inventat şi panoul cu inscripţia „SIC - Terra Siculorum”, prin care
s-a dorit să li se amintească permanent şi provocator românilor, că judeţul
Covasna este un ţinut etnic secuiesc, dar şi permanenta promovare a conceptului
şi imaginii unui ţinut în care românii nu se regăsesc, sau au fost excluşi
total ca şi când nu ar fi existat, nu există şi prin urmare nu au nici un
viitor, fără a-i interesa pe UDMR-işti că prin astfel de gesturi, iredentiste,
antiromâneşti şi şovine aduc atingere sentimentului naţional românesc şi
legilor ţării.
Totul este
indus a se întâmpla firesc; pentru a avea o identitate trebuie să ai o istorie,
să ai o istorie trebuie să o creezi şi să o promovezi, (vezi manualul de
Istoria Secuimii) cu mesaje grave în mentalul colectiv al comunităţii maghiare
şi formarea educaţională a viitorilor tineri maghiari, istorie care apoi
aplicată regiunii de identificare creează posibilitatea invocării autonomiei şi
autodeterminării pe motivul “contaminării” spaţiului zonal cu o naţiune
identitară şi drepturi colective!
Liderii
maghiarii au ridicat la rang de mândrie, curajul de a sfida prin orice gest
Statul Român şi a umili sentimentul naţional al românilor, pauperizarea zonei
pe motiv de neschimbare a demografiei etnice, distorsionarea realităţii şi a
respectului faţă de români şi ţara în care trăiesc. Aşa se explică că în
oraşul-staţiune Covasna, deşi exsistă o minoritate românească de 34%, stema
heraldică a oraşului nu cuprinde nici un simbol românesc, iar stema judeţului
este cea din perioada scaunelor Imperiului Austro-Ungar.
Românii au
ajuns să nu mai existe simbolistic, nu au voie la un viceprimar român, nu au
voie să-şi amplaseze măcar o troiţă ortodoxă românească identitară în curtea
şcolii, deoarece există un monument funerar compus din 9 (nouă) stalpi de
căpătai memoriali ungureşti, dar elevii români din clasele terminale trebuie să
accepte exclusiv simbolistica maghiară pe tabloul şcolar de sfârşit de an,
pentru că aşa doreşte direcţiunea şi pentru că aşa se impune propaganda şovină
maghiară.
La Zăbala
este editată o monografie a comunei, exclusiv cu date istorice ale minorităţii
etnice locale maghiare şi toponomime maghiare, exclusiv doar în limba maghiară,
(excepţie pliantele de prezentare). Deşi românii sunt un sfert din locuitori,
aceştia lipsesc cu desăvârşire, ceea ce denotă un grosolan fals istoric, iar la
lansare nu a fost invitat nici un român, nici un reprezentant al comunităţii
româneşti, comunitate care “nu are trecut” , deci nu trebuie să aibă nici
viitor, atitudine de mare sfidare, aroganţă şi lipsă de respect faţă de românii
din judeţul Covasna.
Care este
rolul şi rostul unui manual de istorie secuiască, istorie scrisă fără o bază
ştiinţifică şi neargumentată istoric, plină de neadevăruri şi interpretări
personale ? Ce rol are batjocurirea românilor şi românismului, bazată pe mituri
şi legende ? Nu oare de inflamare a spiritului românesc şi de intoleranţă la o
convieţuire paşnică şi de respect reciproc? La toate acestea se adaugă predarea
deformată a istoriei românilor la clasele maghiare sau predarea doar a teoriei
Roesleriene, care nu face parte din trunchiul curricular obligatoriu, ci este
doar o părere alternativă la interpretarea istorică.
Înregimentarea
profesorilor în politică, îndoctrinarea acestora cu teze ideologice de partid
duce la politizarea actului educaţional în sensul doctrinei partidelor maghiare
de autonomie, separatism, propagandă iredentistă şovină şi xenofobă la ore de
către profesori şovini care fac parte din PCM, UDMR, PPMT.
Angrenarea
elevilor în activităţi politice, ce transmit un puternic mesaj antiromânesc,
cum ar fi 10 martie, cel mai recent act de indoctrinare şovină şi îndemn la
separatism, fără nici o legătură cu actul educaţional, dar şi existenţa unei
expuneri gratuite a elevilor maghiari şi de mare ignoranţă, se fac în numele
delirului autonomist şi intoleranţei faţă de români. Dacă managementul şcolar,
actul educaţional şi cel bisericesc vor continua să menţină acelaşi spirit de îndoctrinare,
în mod cert, în mai puţin de zece ani vom avea o nouă generaţie mânată de ură
interetnică.
Paradoxal,
toate aceste manifestări şcolare şi extraşcolare au fost acceptate, tolerate,
trecute cu vederea sau escamotate de către inspectorul şef general Keresztely
Irma, membru UDMR, consilier judeţean la Consiliul Judeţean Covasna, politician
activ cu multe implicări personale in actele politice judeţene, în coordonarea,
redactarea şi tipărirea manualului de Istoria Secuimii şi în funcţie pe acest post
din anul 1996.
Incapacitatea
de a înţelege evenimentele în profunzimea lor şi aplicarea unei sancţiuni-
caricatură sunt inadmisibile, dovedind că inspectorul şef general Keresztely
Irma, ori ne sfidează, ori nu înţelege ce se întâmplă în şcolile din judeţul
Covasna, sau le cunoaşte, dar le tolerează, făcându-se astfel vinovată pentru
toată situaţia creată la Covasna, unde avea datoria şi obligaţia să prevină din
timp imixtiunea politicului sau a profesorilor politicieni in actul
educaţional, sau manifestările acestora în unităţile de învăţământ. Cu
siguranţă este greu să interzici exact ceea ce tu aplici!
Toate aceste
manifestări provocatoare şi propagandistice ale politicienilor maghiari sunt
într-un contrast flagrant cu toleranţa, respectul şi spiritul de convieţuire al
românilor şi maghiarilor, din societatea covăsneană, care în marea lor
majoritate, unde nu au fost afectaţi de îndoctrinarea politică autonomistă,
convieţuiesc împreună în bună înţelegere şi ajutor reciproc, pentru că au
înţeles că numai împreună pot trăi, convieţui în armonie şi bunăstare. (sau să
fie doar o aparenţă indusă, o utopie şi iluzie românească?)
În spiritul
de convieţuire al românilor şi maghiarilor, în toleranţă şi respect reciproc,
considerăm necesare; existenţa activităţilor comune, şcolare şi extraşcolare a
elevilor români şi maghiari, organizarea competiţiilor sportive mixte pentru
promovarea prieteniei şi înţelegerii, nu a urii interetnice prin separatism,
cultivarea valorilor statului de drept şi însemnelor naţionale, un parteneriat
transparent, constant şi intens: şcoală –elevi – părinţi – cadre didactice,
depolitizarea şcolilor şi crearea unui mediu educaţional performant pentru
dezvoltarea unei personalităţi sănătoase şi echilibrate a elevilor.
Prin urmare,
cerem instituţiilor abilitate ale statului român să aibă toleranţă zero faţă de
asemenea manifestări şi abuzuri, să reacţioneze ferm şi exigent, prin tragerea
la răspundere legală a tuturor celor care se fac vinovaţi de propagarea urii,
intoleranţei şi şovinismului antiromânesc în procesul educaţional din şcolile
româneşti, şi în general pe teritoriul României.
Pe cale de
consecinţă solicităm imperios Ministerului Educaţiei Naţionale, domnului
ministru Remus Pricopie, destituirea imediată a inspectorului şef general Keresztely
Irma, aplicarea altor sancţiuni conexe în conformitate cu legea şi gravitatea
faptelor comise, destituirea directorului principal şi directorilor adjuncţi de
la Grupul şcolar ,,Korosi Csoma Sandor,, din Covasna, sancţionarea drastică a
dirigintei incompetente şi impunerea unui climat sănătos educativ, de
comunicare şi respect reciproc.
Comunitatea
românească din Covasna mulţumeşte tuturor celor care în aceste momente grele de
încercare si-au dovedit solidaritatea cu eleva minoră Sabina Elena şi cu
românii din regiune, în încercarea de a supravieţui provocărilor şi ştergerii
lor identitare, ne bucură să ştim că putem fi uniţi, solidari, patrioţi şi
mândri că suntem români, dar considerăm că a sosit momentul să ne gândim
fiecare dintre noi ce putem face pentru ţară şi nu ţara pentru noi, să ne
cinstim demni trecutul măreţ, dar şi oropsit al înaintaşilor noştri să privim
mândri viitorul nostru prin trecutul şi idealurile celor ce au înfăptuit
România. Dumnezeu să binecuvânteze România şi pe romani! Aşa să ne ajute
Dumnezeu!
Tabelul
anexă cu semnăturile de adeziune ale comunităţii româneşti din Covasna face
parte integrantă din prezentul comunicat-manifest şi este deschis tuturor
cetăţenilor români ce doresc să adere şi susţină acest document istoric.
Covasna,
28.03.2013
Comunitatea
românească din Covasna
Lista cu
semnături de adeziune la acest manifest este deschisă tuturor cetăţenilor
români care împărtăşesc aceleaşi principii cu ale noastre, la următoarea adresă
de e-mail : romaniidinharcov@gmail.com
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu