miercuri, 13 iulie 2011

Incompetenta unui ministru impostor promoveaza faradelegea !

Statul de drept se aplica si la bac

13 Iulie 2011 - Dan Mihai

Respect dreptul la opinie al fiecaruia, dar doresc sa fac doua precizari apropos de comentariile privind picatul bacului dupa contestatie:

1. Formularea constestatiei impotriva unei decizii, considerata gresita, luata de o comisie de examinare este un drept al elevului, iar nu  un act de ingaduinta din partea examinatorilor. Dreptul unei persoane (denumit si “drept subiectiv”) inseamna posibilitatea recunoscuta de lege unei persoane de a actiona pentru realizarea unui interes propriu.

Acest drept este iluzoriu, daca, in cazul in care este exercitat,  titularul sau este expus unor prejudicii mai grave decat in cazul in care nu l-ar fi exercitat. Practic, acest drept nu este efectiv, este lipsit de continut, este “omorat”.

Potrivit principiului formulat in art .13 din Convenita Europeana a Drepturilor Omului, orice persoana are dreptul la o cale de atac eficienta, efectiva. De asemenea, conform art. 53 din Constitutie, restrangerea exercitarii oricarui drept nu poate duce la golirea de continut a dreptului respectiv.

Faptul ca asa se procedeaza de mai multa vreme nu este o justificarea pentru mentinerea unei proceduri vadit incorecte si dezechilibrate, menita sa impeidice elevii sa-si exercite dreptul de a contesta deciziile care-i prejudiciaza si, mai mult, care le schimba in rau viata ori, uneori, chiar le pot lua viata (!). Si totul este tratat cu un dispret superior de catre “examinatori”, doar pentru a nu solutiona prea multe contestatii. Pai, daca-i asa de greu bacalaureatul pentru examinatori, de ce sa-l mai tinem?

Hotii, tilharii, infactorii, in general, au acest drept: de a contesta orice decizie care-i priveste si, daca in urma examinarii contestatiei, se constata ca nu au dreptate sau, mai mult, ca ar merita o pedeapsa mai mare, contestatia le e pur si simplu respinsa. Nu li se da o pedeapsa mai mare, chiar daca o merita. La fel, in cauzele civile: daca, de exemplu, un profesor contesta o masura salariala si nu este multumit de prima decizie luata in cauza, are dreptul sa o conteste. Dar, daca acea contestatie este neintemeiata, ea este doar respinsa, fara ca, odata cu solutionarea ei sa se poata aprecia ca, de fapt, oricum, profesorul primea si asa prea mult si, in consecinta, sa-i mai taie si din ce avea inainte de a formula contestatie.

De ce nu ar putea beneficia de acelasi tratament, sub acest aspect, si elevii? Sunt cetateni de categoria a II-a, nu au o “ocupatie” onorabila?

2. “Nebunia inseamna sa faci acelasi lucru in mod repetat si sa te astepti sa obtii alt rezultat” spunea A.Einstein, citat de goagal. Daca de ani si ani sistemul de invatamant este tot cu schele, in reforme si reparatii, cum se poate numi incercarea  de a obtine alte rezultate decit cele din anii de pina acum, prin modificarea standardelor de evaluare (mai precis, prin formularea unor subiecte inadecvate, chiar dusmanoase fata de elevi)?

SURSA : www.romaniacurata.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu