duminică, 4 decembrie 2011

Mircea Geoană nu renunță la Președinție. Vrea să se bată cu UDMR în Harghita-Covasna

Mircea Geoană nu a renunțat la visul său de a ajunge președintele țării. Până la alegerile prezidențiale, vrea să intre cu noua sa construcție în alegerile locale de anul viitor și să se bată cu UDMR. Fostul președinte al Senatului își caută votanți în Mureș, Harghita și Covasna.
Chiar dacă nu mai este al doilea om în stat și a fost exclus din PSD, Mircea Geoană nu se lasă bătut și intenționează să intre în cursa pentru alegerile prezidențiale din 2014.
"Nu cred că are cineva vreun semn de întrebare că am abandonat această idee şi această speranţă. Nu am abandonat-o!(...) Mai spuneam eu de analogii de Liga Campionilor şi de campionate de tenis, trebuie să treci de semifinale. Faza de semifinale sunt alegerile din 2012. Dacă voi avea succes în 2012, dacă voi putea să construiesc sau să reconstruiesc, atunci cred că şansele pentru 2014 sunt destul de frumoase",  a declarat Mircea Geoană la emisiunea "După 20 de ani" difuzată de Pro Tv.

Vrea să câștige inimile alegătorilor din Harghita și Covasna
Întrebat ce mai face cu noul său proiect politic, Geoană a spus că acesta va fi lansat în scurt timp, că sunt colegi și din PSD, PNL care vor veni alături de el.
"Sunt convins ca mă voi intâlni cu colegii mei de foarte bună calitate din partid, că o să avem un traseu politic comun. Ceea ce încerc eu astăzi (n.r. - ca proiect politic) va duce şi la schimbarea actualei conduceri a PSD. Sunt convins că un număr mare din PSD, ca să nu spun majoritatea colegilor mei vor fi alături de mine", a spus Geoană.
Întrebat dacă va intra în cursa alegerilor locale de anul viitor, fostul președinte al Senatului a răspuns afirmativ și, mai mult decât atât, a anunțat că va concura UDMR-ul în Mureș, Harghita și Covasna.
"Degeaba le vorbește UDMR de autonomie din moment ce drumul din Miercurea Ciuc nu a fost reparat", a arătat Geoană. 
" Nu aveam în frigider un proiect de partid politic"
Totodată, acesta a subliniat că dovada faptului că nu avea în plan să rupă partidul este chiar întârzierea lansării noii sale platforme.
"Ca dovadă că nu îl lansez şi nu este complet desenat este că nu aveam în plan să fac aşa ceva. Deci, nu aveam undeva în frigider, în microunde, în sertar sau într-un raft un proiect de partid politic. Ar fi fost şi ilogic, pentru că, dacă vrei să faci un partid, îţi ia ceva timp. Am fost pus în faţa unei situaţii şi, cred, în faţa unei oportunităţi de a construi ceva. Eu am spus, la finalul acelui faimos Comitet Executiv, «adio tovarăşi!» acelor care consider că nu mai au nimic comun cu mine, dacă au avut vreodată, dar am spus şi «pe curând prieteni!», pentru că sunt convins că ne vom reîntâlni cu foarte mulţi dintre colegii de bună calitate - partea sănătoasă a PSD, de la liberali, partea sănătoasă de la alte partide, partea sănătoasă de la alte partide care nu sunt parlamentare şi care în acest moment simt nevoia de a se aduna sub un alt stindard", a spus Mirce Geoană.
Ponta și Antonescu nu vor mai fi în fruntea PSD și PNL, Boc nu va mai fi la Guvern
Fostul președinte al Senatului  nu-i mai vede în fruntea partidelor pe care le conduc acum pe Victor Ponta și Crin Antonescu, și nici pe actualul premier Emil Boc la Guvern. Despre USL acesta susține că s-a prăbușit în sondaje, iar cefectul plecării lui din partid " nici nu a fost încă măsurat".
"Nu-i vom avea pe Victor Ponta și Crin Antonescu conducând partidele lor și nici  pe Emil Boc premier. (...) USL este deja sub 50% și nu s-a măsurat efectul plecării mele din partid. Dacă construcția USL nu mai are scopul pentru care a fost creată, de a face 50 % în sondaje, eu nu-i mai văd sensul", a spus Mircea Geoană .
"Nu-i datorez cariera mea politică lui Iliescu"
Despre relația conflictuală cu președintele de onoare al PSD, Ion Iliescu, Geoană susține că aceasta este astfel din cauza "viziunilor diferite" și a educației. Fostul președinte al Senatului  a mai spus că nu-i datorează lui Iliescu cariera sa politică. "Se poate vorbi despre plecarea mea ca ambasador în America, dar trebuie să spunem că domnul Iliescu nu este cel care a făcut propunerea. A fost mai degrabă o circumstanţă în care am avut câştig de cauză. Au fost foarte multe nume vehiculate. În mod evident, domnul Iliescu, deşi a avut semnătura pe acea desemnare la Washington, nu a avut rolul decisiv în acea desemnare. În rest, venirea mea ca ministru de Externe a fost făcută la invitaţia domnului Năstase, care era preşedintele partidului şi viitorul prim-ministru", a spus Mircea Geoană.
"Un lider de partid care nu poate face altceva decât să-și dea afară predecesorii înseamnă că e un lider slab.(...)Sunt măgulit de interesul lor să scape de mine, înseamnă că am o anumită valoare.Este o greșeală care le va fi fatală celor trei ( Iliescu, Năstase, Ponta)", a declarat Geoană.
SURSA : EVENIMENTUL ZILEI - evz.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu